A matematikai szörnyeteget akkor használjuk, amikor egy vagy több rövid válaszmezőt szeretnénk beilleszteni egy közepesen hosszú szöveges vagy matematikai feladatba, amelyeket a diákoknak a lebegő válaszlehetőségek közül választva kell kitölteniük a helyes választ. A rövid válaszlehetőségek teszik ezt az egységtípust alkalmassá matematikához.
Az egység létrehozásához navigáljon a Tanároknak - Tanulási egységek oldalra, kattintson a Új létrehozása gombra, és válasszon egy egységtípust. Egy meglévő egység szerkesztéséhez navigáljon a Tanároknak - Tanulóegységek oldalra, keresse meg a listában a tanulóegységet, és kattintson a Szerkesztés gombra .
A Matematikai szörny tanulási egység szerkesztési képernyőjén a következő mezők állnak rendelkezésre a beállításokhoz és az egység tartalmához:
- Egység neve - Ez a név fog megjelenni az egységek listáiban.
- Címkék - Hozzon létre szöveges címkéket, amelyek leírják az egység tartalmát, célját, célcsoportját, kulcsszavait stb. A több szót tartalmazó címkék és a 3 karakternél rövidebb címkék nem támogatottak.
- Hosszabb beállítások.
- Pontérték - A feladat sikeres elvégzése után adott pontok.
- A feladat teljesítéséhez szükséges helyes válaszok (%-ban) - A feladat sikeres teljesítéséhez szükséges helyes válaszok százalékos aránya. Egy kérdés esetén az értéknek az alapértelmezett 100%-nak kell lennie, de ha több kérdés, több feladatképernyő van, akkor a szükséges helyes válaszok tetszőleges százalékát állíthatja be.
- feladat nehézsége (címke) - Válassza ki a tanegység nehézségét, amely címkeként kerül hozzá a tanegységhez.
- Matematikai képletek szerkesztése Latex-szel - Ez a beállítás lehetővé teszi a latex-szerkesztő használatát a matematikai képletek létrehozásához.
- feladatképernyő - Ez a típusú tanulási egység több feladatképernyőt is tartalmazhat. Egy feladatképernyő egy szöveget tartalmaz egy vagy több üres mezővel, alatta pedig lebegő válaszlehetőségeket az adott szöveghez. Új feladatképernyő hozzáadásához kattintson a Új feladatképernyő hozzáadása gombra az aktuális feladatképernyő alatt. A játék során az aktuális képernyőn lévő feladatok elvégzése után megjelenik egy új feladatképernyő.
- Válaszidő (perc) - Az az idő, amit a tanuló az adott feladatképernyő kitöltésével tölthet.
- Instrukció/kérdés - A feladatra vonatkozó utasítás vagy egy megválaszolandó kérdés.
- Szövegrészek - Ez az egységtípus több szövegrészt egyesít egy feladatsor szövegében. A helyes válaszként megjelölt szövegrész üres mezővé válik a feladatsor szövegében, amelyet a tanulóknak kell kitölteniük a helyes válasszal. Beilleszthet egy latex . alt="latex" data-entity-type="file" data-entity-uuid="00fe67a3-aca2-4dba-9589-b81f621a64e7" src="/sites/default/files/inline-images/latex.png" />. a szöveges rész mezőihez. Szövegrészeket a Szövegrész hozzáadása gombbal adhat hozzá. A szövegrészeket a törlés gombbal lehet törölni . .
-
Rontott válasz - Adhatsz hozzá rossz válaszlehetőségeket is, amelyek a helyes válaszokkal együtt lebegnek majd a lejátszási képernyőn. Hozzáadhat egy latex . erre a mezőre. Új rossz válaszlehetőség hozzáadásához kattintson a Hibás válasz hozzáadása gombra.
-
Infóablak engedélyezése - Az infóablak engedélyezésével további súgószöveget adhat az egységhez, amely az egység lejátszási képernyőjén megjelenő Info gombra kattintva jeleníthető meg. A beállítás engedélyezésével egy szöveget adhat hozzá, egy képet . alt="image" data-entity-type="file" data-entity-uuid="6641931f-a89a-4281-b61b-1fc4ef2c9c6c" src="/sites/default/files/inline-images/kep.png" />. vagy egy latex . alt="latex" data-entity-type="file" data-entity-uuid="00fe67a3-aca2-4dba-9589-b81f621a64e7" src="/sites/default/files/inline-images/latex.png" />. az Info ablak szövegmezőjébe.
- Tanulási egység szuperegységgé alakítása (segítő egységek hozzáadása) - lásd a Szuperegységek fejezetet .
Az egység lejátszható változatának ellenőrzéséhez kattintson a Mentés, majd a Nézd meg gombra. A szerkesztés befejezése után kattintson a Mentés és kilépés gombra. Ezzel bezárja a szerkesztő képernyőt, és visszatér az egység listaképernyőjére.