2024 januárja és októbere között zajlott az EDUBOT felület tesztelése Szlovákiában. A projektben négy közép-európai ország: Lengyelország, Magyarország, Románia és Szlovákia vett részt. A projekt célja az volt, hogy új, innovatív megoldásokkal támogassa a matematika, illetve az informatika oktatását, valamint a tanulás hatékonyságát.
Míg az EDUBOT projekt fő célja Magyarországon, Romániában és Lengyelországban a matematika oktatásának fejlesztése, illetve a képességfelmérő vizsgára való felkészítés volt, addig Szlovákiában az informatika tantárgyon belüli új tananyag oktatása volt a középpontban. Szlovákiában a tesztelésben három iskola: a búcsi Katona Mihály Alapiskola, a dunaszerdahelyi Szabó Gyula Alapiskola, valamint az érsekújvári Czuczor Gergely Alapiskola vett részt. A projekt pilot programjába, a tananyagfejlesztésbe, valamint annak tesztelésébe összesen négy tanár kapcsolódott be ezekből az intézményekből.
A szlovákiai projekt során a tanárok feladata volt, hogy a tananyagokat a diákok egyéni képességeihez és szükségleteihez igazítva alakítsák ki, valamint teszteljék az új, digitális tanulási platformot, az EDUBOT felületet. A tesztelésben összesen 261 diák vett részt, akik összesen 414,5 órát töltöttek el a felület használatával. A diákok az új rendszer segítségével saját tempójukban haladhattak a tananyagok elsajátításában, amely lehetőséget biztosított számukra, hogy saját erősségeikre és gyengeségeikre egyaránt figyelmet fordítsanak.
A projekt egyik kiemelkedő eredménye, hogy a tanárok a tesztelés alapján a diákokat különböző klaszterekbe sorolták, figyelembe véve a tanulók tudásbeli különbségeit és egyéni igényeit. Ezzel a megközelítéssel nemcsak a diákok tudása, hanem az egyéni szükségleteik is jobban figyelembe kerültek, így biztosítva a személyre szabott tanulási folyamatokat. Az EDUBOT felületen elérhető egyéni útvonalakkal való önálló munka során a diákok mélyebben elmerülhettek az informatikai ismeretekben, miközben a tanárok folyamatosan támogatták őket, figyelemmel kísérve előrehaladásukat és biztosítva, hogy mindenki saját ütemében fejlődhessen.
Ez a pilot projekt különösen nagy jelentőséggel bír, mivel az egyénre szabott oktatás és a digitális tanulási eszközök integrálása révén új lehetőségeket teremt a tanulásban. A projekt célja nemcsak a diákok tudásának fejlesztése volt, hanem annak elősegítése is, hogy a tanulók önállóan, motiváltan és hatékonyan sajátíthassák el a tananyagot, miközben figyelembe veszik saját tanulási tempójukat és szükségleteiket.
A projekt eredményei és tapasztalatai fontos alapot adnak a jövőbeni oktatási fejlesztésekhez, és hozzájárulnak ahhoz, hogy a digitális tanulási környezetek még inkább az egyéni tanulási igényekhez igazodjanak.