Hogyan segít a mesterséges intelligencia az adaptív oktatásban? Az EduBot stratégiai partnerségi ERASMUS+ projekt keretében, olyan MI asszisztenssel egybekötött tananyagot fejlesztenek romániai, magyarországi, szlovákiai és lengyelországi partnerek, amely a VIII. osztály utáni vizsgára/felvételire való felkészülésben segíti a diákokat, elsősorban matematikából.
A projektpartnerek szeptember 19-én tartották meg a harmadik partnertalálkozót, ahol a digitális tananyag-fejlesztés állt a fókuszban. Ennek keretében az általános iskolát záró, sok esetben a középiskolai felvételit is meghatározó matematika vizsgára való felkészülést támogató adaptív tananyagok készülnek mind a négy országban. A tananyagok első verziói Magyarországon és Lengyelországban elkészültek, Romániában és Szlovákiában jövő év elejére várhatóak. A végleges tananyag 2024 júniusára készül el, és mindenki számára elérhető lesz, esélykiegyenlítést biztosítva azoknak a diákoknak is, akik a felvételire való felkészüléshez nem tudják magántanár segítségét igénybe venni.
A tartalomfejlesztést a pedagógusokkal való találkozások előzték meg országonként, és ezek alapján alakították ki a tananyagok tartalmát.
A szintén 2024 nyarára elkészülő blended learning módszertan és a fejlesztés alatt álló e-learning rendszer más tantárgyi területeken is alkalmazható lesz, hiszen minden pedagógus maga is egyszerűen tud majd benne saját tananyagokat fejleszteni, amelyeket aztán a tanulók számítógépen, tableten vagy telefonon tudnak megtekinteni.
A projekt célja egy olyan digitalis- és személyes oktatási elemeket ötvöző blended learning folyamat kifejlesztése, amely alkalmas a kompetencia hiányok hatékony azonosítására és pótlására a mesterséges intelligenciával támogatott chatbot-technológia felhasználásával. A megoldás támogatja a személyre szabott, adaptív tanulást, időtakarékos és úttörő, segít a differenciálásban és különösen alkalmas olyan oktatási helyzetek kezelésére, mint a vizsga- vagy pótvizsga felkészítés, korrepetálás.