Csíkszeredában, 2024. október 7-én, a Hargita Megyei Önkormányzat szervezésében zajlott az EDUBOT projekt zárókonferenciája, a projektpartnerek mellett pedagógusok, oktatási szakértők részvételével. A konferencia célja az volt, hogy összegezze és bemutassa a projekt eredményeit és tapasztalatait, amelyek segíthetik a tanárokat a digitális oktatásban és a differenciált tanulás támogatásában.
A konferencián számos előadás hangzott el a lengyel, szlovák, román, magyar partnerek és a programban résztvevő tanárok részéről, amelyek a projekt különböző területeit mutatták be.
Kiemelt téma volt a pilot foglalkozások tapasztalatainak bemutatása, a multimédiás tartalmak fejlesztése, mint például a videókészítés és -szerkesztés egyszerű módszerei, valamint a differenciált oktatás és játékosítás szerepe, azaz az AI vezérelte adaptív tanulási útvonalak és a keretjáték. Ezen felül bemutattuk a tanulói csoportalakítás- és a kiscsoportos mentorálás általunk tesztelt módszereit, valamint a mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségeit az oktatás terén.
Pilot tapasztalatok és konkrét eredmények országonként
A pilotoktatásban összesen négy ország 569 tanulója vett részt. A diákok 28 matematika és 9 informatikai témakört felölelő 3403 egyéni feladatból álló digitális tananyagot dolgoztak fel, 1659,5 tanulási óra keretében.
Magyarországon az Interregio Fórum Egyesület koordinálásával 4 tanár dolgozott 58 diákkal két iskolában, elérve 27,78%-os teljesítményjavulást a bemeneti és kimeneti értékelések alapján. A diákok 12 matematika témakört gyakorolhattak lineáris és adaptív útvonalakon, ami összesen 1520 tanulási elemet (főfeladatok, segitő kérdések, szöveges és videós magyarázatok) tartalmaz.
A lengyel partner, az ADN Instytut 7 tanára 101 diáknak tartott órákat három oktatási intézményben, ami 18,04%-os teljesítmény javulást eredményezett. A 10 lineáris és adaptív matematika vizsgafelkészítő útvonal, összesen 585 tanulási elemet tartalmaz.
Romániában, a Regionet Alapítvány irányítása alatt 5 tanár dolgozott 149 diákkal három általános iskolában, a végső teljesítményjavulás a mérések szerint 15.33% volt. A diákok 5 lineáris és 6 adaptív útvonalon, összesen 548 tanulási elem segítségével készülhettek fel a 8. osztályos képességfelmérő vizsgára matematikából.
Szlovákiában a Tandem n.o. szervezésében 4 tanár informatika képzést tartott 261 diáknak három oktatási intézményben, 59%-os eredményt értek el. Az informatika lineáris és adaptív útvonalak összesen 750 tanulási elemet tartalmaznak.
Valamennyi elkészült tananyag, útvonal elérhető és szabadon használható bármely érdeklődő iskola, pedagógus számára. A projekt tapasztalatainak összefoglalója, a tanítás módszertana és a felhasználói kézikönyvek a projekt honlapjáról elérhetőek.
Blended learning metodológia
Az EDUBOT projekt blended learning módszertana egy olyan tanítási modell, amely ötvözi a hagyományos személyes oktatást és az online tanulást, egyúttal épít a mesterséges intelligencia nyújtotta előnyökre. Az online elemek segítségével a diákok saját tempójukban haladhatnak, személyre szabott feladatokat végezhetnek, bármikor hozzáférhetnek a tananyaghoz, segítséget kapnak a nehézségek leküzdésében. Ez a módszertan rugalmas, motiváló és megkönnyíti a tanulást.
Az EDUBOT módszertana az oktatás számos területén hatékonyan alkalmazható. Célja, hogy támogassa a pedagógusokat az oktatási folyamatok során, lehetővé téve a hagyományos és online tanulás kombinálását. Ezen kívül az oktatási intézmények vezetői és fejlesztők számára is érdekes lehet, akik az oktatási rendszerek innovációját szeretnék előmozdítani.
Letöltés: https://drive.google.com/file/d/1CqMFzhl41xSVDsQ2dHCdHFBsczAN5HoE/view?usp=drive_link