Közös elképzelésen alapuló innovatív chatbot technológia STEM területen történő alkalmazása kevert tanulási módszertan keretében
A „peer-learning activity” vagy más néven „társas tanulási tevékenység” egy olyan módszer, ahol a résztvevők egymást segítik és tanítják a tanulás során. Ez egy interaktív folyamat, amelyen az eseményen résztvevők közötti kölcsönös tudásmegosztás és tapasztalatcsere van előtérben. Esetünkben a PLA szélesebb körű értelmezését alkalmazva, egy adott téma kidolgozását, a tapasztalatok és a tudás megosztását jelenti az oktatási terület szereplői között.
Az EDUBOT projekt keretében 2023 április 21-én került sor az első ilyen jellegű workshop megszervezésére a Székelyudvarhelyi Orbán Balázs Középiskolában a Regionet Alapítvány szervezésében.
Az eseményen az alapítvány elnöke, Lukács Zoltán Levente által bemutatott projektismertetőt követően az alkalmazott módszertan és oktatástámogató rendszer mellett a projektbe történő bekapcsolódási lehetőségek egyaránt bemutatásra kerültek.
A PLA workshop célja az volt, hogy begyűjtsék a szakmai közösség visszajelzését a projekt fejlesztési célkitűzéseivel kapcsolatban. Az eseményen részt vevő 11 pedagógus szakember interaktív kerekasztal beszélgetés keretében osztotta meg véleményét és tapasztalatát a digitális eszközök használatával kapcsolatban. Témaként olyan területeket tárgyaltak, mint a jó gyakorlatok és kihívások a blended-learning alapú oktatásban; mesterséges intelligencia (MI) digitális asszisztens alkalmazhatósága; MI alkalmazhatósága az EDUBOT projekt keretében; hátrányos helyzetű tanulók felzárkózásának támogatása digitális eszközökkel; digitális tananyagfejlesztési lehetőségek a projekt keretében.