Hogyan segítheti elő az Edubot AI asszisztens az adaptív tanulást és a differenciálást?
Az EDUBOT megoldás különlegessége az AI asszisztens használata az adaptív tanulás és a differenciált kevert tanulás elősegítésére.
De lássuk, hogyan segíthet az AI a tanároknak és a diákoknak?
TANÁRNAK:
- A tanárok támaszkodhatnak a mesterséges intelligencia asszisztensre, amely személyre szabott, az egyes tanulók tudásszintjéhez és kihívásaihoz alkalmazkodó tanulási útvonalakon keresztül vezeti a tanulókat a tanulási tartalmakba. A tanárok utasíthatják a mesterséges intelligenciát, hogy egy csoportban milyen általános nehézségi szintet kívánnak adni a tanulási útvonalnak, és hagyhatják, hogy az asszisztens alakítsa ki a személyre szabott útvonalat minden egyes diák számára. Az Asszisztens figyelembe veszi a tanár utasításait, a tanuló tudásszintjét és a tanuló tényleges teljesítményét, amikor minden egyes elvégzett (vagy sikertelen) feladat után finomítja a személyre szabott útvonalakat.
- A tanárok felügyelhetik a tanulási folyamatot, és kombinálhatják a digitális tanulást a személyes korrepetálásokkal. A személyes korrepetálások azonban hatékonyabbak, ha kisebb csoportokba szervezik őket. Az AI Assistant segíthet teljesítményklaszterek létrehozásában egy vagy több csoport tanulóiból, a klasztereket a hasonló kihívásokkal küzdő tanulók alkotják, így az ezekkel a klaszterekkel tartott személyes korrepetálási foglalkozások eredményesebbek lehetnek .
HALLGATÓKNAK:
- AI asszisztens a nap 24 órájában elérhető
Míg a diákok általában csak a nap egy meghatározott időszakában, jellemzően az órán kérhetnek segítséget a tanártól, addig az AI a diákok számára a nap 24 órájában elérhető. Ha a diák elakad egy adott feladatban, az AI asszisztens segít, tudáselemeket, segítő kérdéseket és magyarázatokat kínál, amelyek támogathatják a problémamegoldást. - Az AI által támogatott adaptív tanulási útvonalak
Az AI asszisztens személyre szabott tanulási útvonalon vezeti végig a tanulót a tananyagon, alkalmazkodva a tanuló tudásszintjéhez és aktuális teljesítményéhez az egyes feladatokban. Az Asszisztens célja, hogy minden diákot egy "áramlási csatornában" tartson, ahol a diák nem találkozik unalmas vagy túl könnyű feladattal, de nem is frusztrálják az aktuális tudásszintjét meghaladó feladatok. - Növekvő motiváció
A mesterséges intelligencia asszisztens szintén motiváló szerepet játszik azáltal, hogy a tanulókat az "áramlási csatornában" tartja. Ezt a munkát az EDUBOT keretjáték segíti elő. Az elvarázsolt kastélyban berendezett játék a gyorsan előrehaladó diákokat aranyérmékkel jutalmazza, amelyeket egyszerű játékokra használhatnak, de a szorgalmas diákokat (még ha nem is haladnak olyan gyorsan az anyagban) különböző ajándékokkal jutalmazza. Az ajándékokat a tanárok készítik el, így azok a valós életben is összekapcsolhatók a jutalmakkal (például: 5 EDUBOT-csillag felér az osztály legmagasabb osztályzatával).