Ugrás a tartalomra

Tananyagstruktúra: lineáris és adaptív tartalmak

A 6 témakör mindegyikéhez meghatározott számú feladat tartozik, melyeket nehézségi szintek szerint hierarchikusan kerültek elrendezésre. A témákat fokozatosan nehezedő nehézségi szintek mentén strukturáltuk, a könnyebb feladatoktól az egyre bonyolultabbak felé haladva. Minden nehézségi szinten mindegyik kérdéstípusból több változat készül. Abban az esetben, ha a diák sikeresen megoldja a feladatot feljebb léphet egy magasabb szintre, ha nem sikerül megoldania a feladatot, visszaesik egy könnyebb szintre, abban az esetben a szinten lévő feladatok közül egy másikat feladatot kap.
Valamennyi témakör két tanulási modul segítségével került feldolgozásra, egy lineáris és egy adaptív útvonal segítségével. A tananyagban összesen 6 lineáris és 6 adatív modul található.

  • lineáris útvonal: egy "információs" MODUL
  • adaptív útvonal: egy "készséghiányt pótló" MODUL

 

Curriculum structure: linear and adaptive content

 

Lináris útvonal: elméleti tudáselemekből áll, összefoglalja, hogy milyen ismeretek birtokában kell lennie a diáknak az adott témakörhöz. A lineáris útvonal célja, hogy a tanuló elsajátítsa/átismételje az adott témakör alapjai, mint meghatározások, alapfogalmak, képletek stb.

 

Az lineáris tartalmak struktúrájának szemléltetetése az Oszthatóság témakörön belül

Curriculum structure: linear and adaptive content

 

Adaptív útvonal:
Az adaptív útvonal tartalma: egyre nehezedő gyakorló feladatok segítőfeladatokkal és magyarázatokkal

  • az adaptív modulok mindegyike legalább három blokkot tartalmaz, a képességfelmérő vizsgamódszertanhoz mérten egyre nehezedő feladatokkal.
  • az 1. blokk könnyebb feladatokat tartalmaz, alkalmanként segítőelemekkel
  • a 2. blokk közepes nehézségű feladatokat tartalmaz
  • a 3. blokk nehezebb, verseny szintű feladatokat tartalmaz
  • a nehézségi szintek legalább két alszintbe sorolva pedig 3-5 superunitot tartalmaznak
  • a superunitok tartalma: fő feladat – segítőfeladat/tudáselem – adott esetben szöveges vagy videós magyarázat. A segítő funkciót betöltő tudáselem valamilyen elméleti ismeretet közvetít szöveges formában, míg a segítőfeladat interaktív, játékos feladatot jelent.


Az adaptív tartalmak struktúrájának szemléltetetése az Oszthatóság témakörön belül

Curriculum structure: linear and adaptive content

 

1. blokk: könnyebb feladatok, alkalmanként szuperunitok.

Curriculum structure: linear and adaptive content

 

2. blokk: közepes nehézségű feladatokat tartalmaz, amelyek segítenek felkészülni a nehezebb feladatok megoldására. Ez a blokk 2 nehézségi szintet tartalmaz, szintenként több superunit feladattal, melyek a fő feladat mellett segítőfeladatot/tudáselemet és magyarázatot is tartalmaznak.
Minden témakör 2. blokkjában 10-20 szuperegység található, amelyek mindegyike tartalmaz egy interaktív fő feladatot, tudáselemet és/vagy segítőfeladatot, a feladat komplexitásának függvényében adott esetben magyarázatot.

Curriculum structure: linear and adaptive content

 

3. blokk: kizárólag nehezebb feladatok, a képességvizsga harmadik, egyben legutolsó  szintjéhez mérten. Ezen a szinten mindegyik fő feladathoz legalább egy tudáselem, szöveges vagy videós magyarázat tartozik.

A vizsgafeladatok struktúrájának szemléltetetése az Oszthatóság témakörön belül

Curriculum structure: linear and adaptive content