Ugrás a tartalomra

GYIK

Hogyan működik a tanulás és a fejlődés egy szintugró tantervben?

Egy gyakori kérdés, hogy miért esik vissza egy szintet a tanuló, ha a segédfeladat után, azaz másodszorra már megoldotta a feladatot. Egy feladat csak akkor tekinthető sikeresen megoldottnak, ha a tanuló segítség nélkül megoldotta. Ha a tanulónak nem sikerül elsőre helyesen megoldania a feladatot, akkor megkapja a segédfeladatot, és ezután újra megpróbálkozhat az eredeti feladattal. Ekkor azonban a szintet már elérte, függetlenül attól, hogy a feladatot megoldotta-e vagy sem.


Hogyan jelenthetem a rendszerben talált technikai vagy tartalmi hibákat?

A rendszerben tapasztalt hibákról hibabejelentést kell küldeni. A hibabejelentés elküldésének módja a következő:

  • Kattints a bal felső sarokban lévő bagolyra!
  • Kattintson az Info gombra
  • Kattints a jobb alsó sarokban lévő fekete hibaikonra!
  • A felugró ablakban be kell írni a felmerült hibát.
  • Szóljon a
  • címre

faqfaq

Tartalomfejlesztésnél célszerű-e több képernyőt használni egy feladatban?

A több képernyő használata akkor hatékony, ha több azonos típusú kérdést szeretne feltenni. Nem ajánlott azonban 2-3 feladatnál többet elhelyezni egy játékmotorban, mivel ez indokolatlan visszaeséshez vezethet, amit az okozhat, ha egy tanuló egyetlen feladatot nem teljesít. Célszerű tehát maximalizálni a felületek számát, hogy ne legyen túl nagy a hibalehetőség.


Hogyan folytathatja a tanuló a tanulási folyamatot a következő alkalommal, hogy ne kelljen a nulláról kezdenie a tanulást?

A rendszer alapértelmezett beállítása szerint a tanuló mindig ott folytatja a feladatot, ahol abbahagyta. Ha az útvonal beállításánál nincs bejelölve az ismétlés opció, akkor a tanuló csak egyszer tudja megoldani az útvonalat, egyébként többször is megoldhatja.


Hogyan működik a navigáció a feladat megoldása során?

  1. A bagolyra kattintva navigálhatsz előre és hátra a tanulási egységek között. Előre a Következő egység menüpont segítségével, visszafelé pedig a bal felső sarokban található navigációs nyíllal léphet.
  2. A bagoly ikon segítségével kiléphet a rendszerből a Kilépés menüpont kiválasztásával is.
  3. Ha a tanuló nem tudja helyesen megválaszolni a kérdést, a jobb alsó sarokban található Ismétlés gomb segítségével visszaléphet a feladathoz és újra elolvashatja azt.
  4. Ha a tanuló megoldotta a feladatot, de az időkorlát még nem járt le, a Tovább gomb segítségével a tanuló várakozás nélkül továbbléphet a következő feladatra.
faq



Hogyan kell felkészíteni a tanulót a tanulási folyamatra?

A sikeres tanulási tevékenység érdekében hasznos, ha a tanulóknak néhány alapvető információt nyújtunk, mielőtt a feladatot elkezdik. Ezek a következők:

  • A rendszerben láthatja és nyomon követheti a tanuló tevékenységét, például azt, hogy mennyi időt töltött egy feladattal. Ez pedig lehetővé teszi, hogy következtetéseket vonjon le arra vonatkozóan, hogy a tanuló valóban komolyan vette-e a feladatot, elolvasta-e a szöveget, találgatott-e stb.
  • Érdemes tisztázni a rendszerben való navigálást, különösen a Reset gombot, mivel ez lehetőséget ad a tanulónak arra, hogy ha hibázott, újra kezdhesse az egészet.
  • A szintek közötti visszaesésnél fontos tisztázni a gyerekekkel, hogy ha nem sikerült segítség nélkül megoldaniuk a feladatot, akkor egy szinttel lejjebb esnek. Ez nem változik, ha a segítő feladat után sikeresen teljesíti a feladatot.
  • Végezetül az értékeléssel kapcsolatban érdemes tisztázni, hogy teszt üzemmódban a rendszer az összes választ átveszi, és tovább engedi a tanulót, de ez nem jelenti azt, hogy helyesen oldotta meg a feladatot, és ezért érdemjegyet kap. A gyakorló üzemmódban a motor mindig azonnal jelzi, hogy a válasz helyes vagy helytelen volt-e, a teszt üzemmódban csak akkor jelzi a rendszer, ha a folytatásra kattint, hogy a válasz helyes volt-e vagy sem.


Hogyan működik a keretjáték a felhasználó szempontjából?

A várkeretjáték lényege, hogy különböző nehézségi szinteken feladatokat kell megoldani a legfelső szint elérése érdekében. A játék szerint az általad választott karakterrel fel kell jutnod a torony tetejére, hogy kiszabadítsd a foglyot. A tanuló több karakter közül választhat, amire a tanulási folyamat elején van lehetőség.

faq



Siker esetén a tanuló megkapja a következő feladatot egy nehezebb nehézségi szintről, azaz a szereplő felfelé halad a lépcsőn. Ha a válasz rossz, a tanuló egy könnyebb feladatokat tartalmazó szintre lép, és a hős lezuhan.

faq