Ugrás a tartalomra

Módszertani ajánlások a tanulási folyamat megtervezéséhez

A hat témakört tartalmazó digitális tananyag feldolgozását érdemes egymást követő időszakokra elosztani, például kéthetes ritmusban. Ha minden második héten egy új témát dolgoznak fel, a teljes tanulási folyamat körülbelül 12 hét alatt befejezhető. Fontos szempont, hogy az egyes témák között ne legyen jelentős átfedés. Az új anyag feldolgozása akkor kezdődjön, amikor az előző tanulási szakasz már teljesen lezárult.


A témakörök feldolgozásának folyamata: elméleti és gyakorlati megközelítések

Valamennyi témakör két különböző módon lett feldolgozva: egy elméleti és egy gyakorlatorientált útvonal keretében. Az elméleti útvonal célja az alapvető tudnivalók, például alapfogalmak és képletek átadása, amelyek szükségesek az adott témakör megértéséhez. A tanulást ajánlott ezzel az útvonallal kezdeni.
Ezt követően érdemes áttérni a gyakorlatorientált, adaptív útvonalra, amely különböző nehézségi szinteken kínál feladatokat és részletes magyarázatokat. Ez az útvonal úgy van kialakítva, hogy a tanulók az egyszerűbb gyakorlatoktól fokozatosan haladjanak a komplexebb problémák megoldása felé, biztosítva ezzel az ismeretek mélyebb megértését és alkalmazását.


Bevezető útvonal

A tanulási folyamatot az oktatási platformon célszerű a "Bevezető" útvonallal indítani. Ez az útvonal lehetőséget biztosít a diákoknak arra, hogy elsajátítsák a platform használatának alapjait, beleértve a navigációs funkciókat és az egyes játékmotorok működését. Az útvonal tartalmazza valamely játékmotorokkal készült feladattípust, így átfogó képet ad a rendszerben elérhető tanulási lehetőségekről.


A tanulási eredmények értékelése: bemeneti és kimeneti mérések

Ha a teljes, 6 témakört magában foglaló digitális matematika tananyagot a felvételire való felkészüléshez kívánják használni, célszerű a tanulási folyamat előtt kezdeti szintfelmérést végezni egy bemeneti teszttel. A tananyag elsajátítása után hasonló módon, egy kimeneti teszt alkalmazásával mérhető a fejlődés, így pontos képet kaphatunk a tanulók teljesítményének alakulásáról.


A tanulási eredmények követése és elemzése

A tanulási riporting adatai alapján ajánlott különböző szintű csoportokat kialakítani a tanulók teljesítményének függvényében. A riporting adatok az elearning platform "Eredmények" menüpontjában érhetők el, ahol grafikus ábrázolásban vagy .xlsx formátumban egyaránt megtekinthetők és letölthetők. A rendszer olyan alapvető információkat rögzít, mint pl. a tanulók egyéni tanulási ideje, az általuk bejárt tanulási útvonal, a teljesítmény százalékos eredménye, illetve az egyéni eredmények összevetése a csoport átlagos teljesítményével.


Kiscsoportos online konzultáció – klaszteres csoportosítás

Az egyes témakörökben elért eredmények alapján célszerű olyan csoportokat létrehozni, amelyek figyelembe veszik a tanulók egyéni teljesítményét és fejlesztési szükségleteit. Az azonos csoportba kerülő tanulók hasonló tudásszinttel és készségprofillal rendelkeznek, valamint hasonló kihívásokkal szembesülnek.
A csoportok kialakításához a rendszer által gyűjtött riportadatok szolgálnak alapul. Fontos szempont, hogy a csoportok létszáma alacsony maradjon. A hatékony fejlődés érdekében javasolt a csoportméretet legfeljebb 15 főre korlátozni.

 

A digitális tananyagok elérhetősége

A digitális tananyagok regisztrációmentesen hozzáférhetőek az alábbi linkeken a GuestLogin/Vendég belépő segítségével: