Szerkesszük hát össze a digitalizálandó feladatok listáját! Tervezzük meg, hogy kb. mennyi időt töltünk a teszteléssel, beleértve az egyes feladatok megoldását is. Tartsuk szem előtt, hogy a digitális teszt során a tanulónak a feladatokat egymás után kell megoldania, nem ugrálhat egyik feladatról a másikra, mint a papír alapú teszt esetében."
Azt is figyelembe kell vennünk, hogy magát a tesztelést online vagy tantermi környezetben kívánjuk-e megvalósítani. Online tesztelés esetén nem tudjuk korlátozni a különböző segédeszközök használatát (vagy akár a tanulók közötti kommunikációt), ezért ezt jó, ha szem előtt tartjuk a feladatok elkészítésekor.
Az alábbiakban a következő műveleteket mutatjuk be:
- Először is elkészítjük a digitális EDUBOT (EDUBOT) hozzárendeléseket (ld. link: https://www.edubot.hu/hu/classyedu-felhasznaloi-kezikonyv-tanaroknak/tanulasi-egysegek/tanulasi-egysegtipusok-szerkesztese)
- Sorrendbe állítjuk őket, és egy vagy több modulba csoportosítjuk őket (lásd a linket: https://www.edubot.hu/hu/classyedu-felhasznaloi-kezikonyv-tanaroknak/modulok és https://www.edubot.hu/hu/classyedu-felhasznaloi-kezikonyv-tanaroknak/csoportok/felhasznalok-hozzaadasa-es-kezelese-egy-csoportban)
- Kiválasztjuk a tanulók egy csoportját, akikkel a tesztet szeretnénk elvégeztetni, és létrehozzuk a csoportban a teszt tanulási útvonalát (lásd: https://www.edubot.hu/hu/classyedu-felhasznaloi-kezikonyv-tanaroknak/csoportok/tanulasi-utvonalak-a-csoportban)
- Meghatározzuk a tesztelés időkeretét, és felügyeljük a tesztelés folyamatát
- Megnézzük és értelmezzük a teszt eredményeit