Azok az esetek, amikor a klaszterek használata javasolt
A klaszterezés használata különböző helyzetekben előnyös lehet.
Sok esetben gyakori probléma, hogy egyes tanulók az osztályátlag feletti tudással rendelkeznek egy adott tantárgyból, míg mások jóval alatta maradnak.
Vannak változatos helyzetek, amikor előnyös az osztályt kisebb csoportokra bontani az azonos kihívásokkal küzdő tanulókkal, és külön-külön foglalkozni a problémáikkal.
Ha több osztály tanulja ugyanazt a tananyagot, akkor ezeket a klasztereket az osztályok között lehet kialakítani.
A következő konkrét esetek lehetnek, amikor a klaszterezés nagyon hasznos lehet:
- Vizsgákra való felkészülés
- Korrekció
- Iskola utáni munka a korai iskolaelhagyást kockáztató tanulókkal
A klaszterezés célja
Az EDUBOT módszertan fő célja, hogy a tanulókat egy olyan tanulási pályán tartsa, amelyet "áramlási csatornának" nevezünk az unalom és a szorongás között, biztosítva, hogy minden tanuló kihívást jelentő, de nem túlságosan nehéz tanulási feladatokkal szembesüljön.

Digitális tanulási útvonalaink alkalmazkodnak a tanulók tanulási szokásaihoz. Azok, akik egy adott területen kiemelkedően teljesítenek, továbblépnek és összetettebb feladatokat kapnak, míg azok, akiknek nehézségeik vannak, támogató kérdéseket, tudáselemeket és magyarázatokat kapnak, amelyek segítenek nekik a problémáik leküzdésében.
Az EDUBOT célja azonban nem az, hogy olyan digitális rendszert hozzon létre, amely átveszi a teljes tanulási folyamatot.
Hiszünk abban, hogy az adaptív digitális útvonalak akkor lehetnek a leghatékonyabbak, ha a tanulási folyamatot tanárok felügyelik, és a diákok rendszeresen kapnak személyes támogatást kiscsoportos korrepetálás formájában. A kísérleti foglalkozásaink eredményei is azt mutatják, hogy a vizsgákra való felkészülésben így lehet a legjobb eredményt elérni.

AzEDUBOT támogatja Önt abban, hogy differenciálja a tanulási folyamatot az osztály(ok)ban azáltal, hogy lehetőséget biztosít teljesítményklaszterek létrehozására egy vagy több osztály(ok) tanulóiból.
Így kapcsoljuk össze a digitális tanulást és a személyes korrepetálást.
Magyarországi kísérleti foglalkozásainkon például a résztvevő osztályok között teljesítményklasztereket használtunk, és a klasztereket az osztályok tanárai korrepetálták, akik minden héten szétosztották közöttük a klasztereket. Mivel osztályonként ugyanannyi klasztert használtunk, minden tanárnak 1 klaszterrel kellett dolgoznia.

Hogyan hozhat létre teljesítményklasztereket?
A klaszterek létrehozásának egyik módja az eredmények elemzése és az osztályok manuális létrehozása.
Mivel azonban ez a folyamat időigényes lehet, különösen, ha több osztályból kell klasztereznie, szükség lehet egy segítő kézre.
Az EBUBOT Assistant elvégzi Ön helyett a klaszterezést.
Az elvégzendő lépések:
- Menjen a Tanárok/csoportok menüpontba
- Válassza ki a klasztermenedzsert
- Válassza az "Új klaszter létrehozása"
- Válassza ki a csoportot, amellyel dolgozni szeretne, majd válassza ki azt az útvonalat, amelynek eredményeit figyelembe szeretné venni a folyamatban. Ha szeretné, több útvonalat is kiválaszthat.
- Ha egy másik csoportot is be szeretne vonni a klaszterezésbe, válassza a "Diákok hozzáadása egy másik csoportból" lehetőséget, és ismételje meg a fenti folyamatot. Figyeljen arra, hogy a legjobban illeszkedő klasztereket akkor kapja, ha minden csoportban ugyanazt az útvonalat választja ki. Az Asszisztens bármelyik kiválasztásnál elvégzi a klaszterezést, de nyilvánvalóan a legjobban illeszkedő adathalmazt a tanulók teljesítményéről egyetlen útvonal eredményei adják.
- A "Kiválasztott" sor alatt ellenőrizze, hogy a kiválasztás helyes-e.
- Bökje meg a "Klaszterezés kezdeményezése" .

Elérkezik egy üzenet, hogy a fürtözés elindult.
Ez a folyamat az AI által elemzendő adatok mennyiségétől függően néhány másodpercet vagy percet vehet igénybe.
Amikor a folyamat befejeződik, értesítést kap a platformon és e-mailben is.
A "Klaszterkezelőben" maga is ellenőrizheti, hogy a folyamatok befejeződtek-e. Ha az "Aktív klaszterezési folyamatok" listájában a folyamat "Befejeződött" jelölést kapta, akkor a "Megnyitás" gombra kattintva megnyithatja az eredményt.
Az asszisztens által javasolt klaszterek listáját láthatja(lásd az alábbi képet).
A tanulókat mostantól kézzel áthelyezheti egyik klaszterből a másikba (1), új klasztereket adhat hozzá (2) és törölheti a kiürítetteket (3). Javasoljuk, hogy nevezze át (4) a klasztereket, amelyekkel dolgozni szeretne, hogy később könnyen azonosítani tudja őket.
Ha készen van a módosításokkal, megnyomhatja a "Klaszterek csoportként történő mentése" (5) gombot. A klaszterek mostantól csoportokként lesznek elmentve, és a "Csoportjaim" menüben csoportokként szerepelnek. Mostantól kezdve úgy dolgozhat velük, mint bármely más tanulási csoporttal.

Az Ön klaszterei megjelennek a "Csoport" menüben, a "Csoportjaim" listában.
A létrehozott klasztercsoportokat felhasználhatja arra, hogy az igényeikre szabott tanulási útvonalakat kínáljon nekik, vagy személyes korrepetálást.