Ugrás a tartalomra

Milyen előnyei vannak az EDUBOT interfésznek más platformokkal szemben?

Az EDUBOT interfész használata más interfészekhez vagy platformok módszertanához képest számos előnnyel jár:

  • A mesterséges intelligencia alkalmazása
    a mesterséges intelligencia a nap 24 órájában segíti a tanulót
  • ideális struktúra a kevert tanulás módszertanához
    Az EDUBOT interfész olyan struktúrával rendelkezik, amely ideális a kevert tanulás módszertanának gyakorlásához (adaptív tanulási útvonalak és klaszterek létrehozásával).
  • individualizáció
    Ez a módszertan lehetővé teszi, hogy a tanulók egyéni képességeiknek és tudásszintjüknek megfelelően haladjanak a tananyag elsajátításával és gyakorlásával.
  • hatékony
    Az EDUBOT felület segítségével megakadályozható, hogy a tanuló unatkozzon az órán, vagy elveszítse az érdeklődését, mivel a tanulók egyénileg különböző útvonalakat követnek a tananyag tanulása és gyakorlása során, annak megfelelően, hogy milyen ütemben értik és gyakorolják az adott tananyagot. Ugyanígy a felület használatával megakadályozható, hogy egy diák lemaradjon társaitól, ha a tananyag egy részét nehezebben vagy lassabban érti meg, hiszen az adaptív tanulásnak köszönhetően a saját tempójában haladhat, gyakorolhatja a tananyag problémás részét, és esetleg a megértést segítő anyagokat használhat.
  • .
  • Az adaptív útvonalak létrehozása
    A felület alkalmas adaptív útvonalak létrehozására, így minden tanuló számára megfelelő tanulási útvonalak hozhatók létre. A legtöbb online tanulási platformon minden tanuló ugyanazt az útvonalat követi. Ugyanazokat a feladatokat, ugyanannyi feladatot végeznek el a tananyag egy bizonyos részéből, de az EDUBOT felület az individualizációt hivatott elősegíteni, eközben lineáris tanulási útvonalak létrehozására is alkalmas.
  • folytonos visszajelzés a tanulónak
    A felület alkalmas arra, hogy az útvonalakat úgy alakítsuk ki, hogy ha a tanuló rosszul old meg egy feladatot, akkor egy másik gyakorlófeladatot kell megoldania, és ha ebben az esetben nehézségekbe ütközik, akkor különböző segédanyagok - pdf fájl, videó stb. - segítik a tanulót, hogy magyarázatot kapjon a tananyag megértéséhez és elsajátításához. Ily módon a tanuló azonnali visszajelzést is kap, ha egy jellemző feladatot vagy a tananyag egy részét nem, vagy nem megfelelően sajátította el, sőt egyúttal azonnali segítséget is kap.
  • folytonos visszajelzés a tanár számára
    A tanár néhány kattintással láthatja, hogy az adott tanuló mennyi időt töltött a tananyag egy adott részével, milyen gyorsan végezte el az adott feladatot, mennyi időt töltött a tanuló a tananyagot magyarázó anyagok megtekintésével. A felületen a felhasználó (tanár) azt is láthatja, hogy a tananyag okozott-e nehézséget a diákoknak, mert nem fordítottak elég időt az anyag áttekintésére, feldolgozására, vagy mert nem nézték meg a segédanyagokat, esetleg több gyakorlásra vagy egyéb magyarázatra lenne szükségük.
    A tanár azt is láthatja, hogy a csoport egy-egy tagja a csoporthoz képest mennyi időt töltött az adott útvonalon. Az alábbi ábra egy ilyen kimutatást mutat be. A kék szín a csoport átlagos tanulási idejét mutatja, míg a piros a csoporttag által az egyes útvonalakon eltöltött időt.
folyamatos visszajelzés a tanárnakfolyamatos visszajelzés a tanárnak
  • közvetlen segítség a tananyag problémás részeihez
    Az adaptív tanítás egyik előnye, hogy a tanulók saját, önálló tanulási útvonalukat követik, ami azt jelenti, hogy a tananyag azon részei, amelyek a tanulók számára könnyebbek, hamarabb teljesíthetőek, míg a tananyag azon részei, amelyek a tanulók számára nehezebbnek bizonyulnak, videó és egyéb magyarázatok, kiegészítő segítség áll rendelkezésre. ami azt jelenti, hogy ha egy tanulónak egy feladattípusnál gondja van, akkor kaphat egy hasonló gyakorló feladatot, vagy ha azt nem tudja megoldani, akkor hasznos anyagok, pdf-ek vagy magyarázó videók kerülhetnek az útvonalba.


A statisztikából a tanár láthatja, hogy az adott tanuló mennyi időt tölt a tananyag egyes részeivel, valamint azt is, hogy a csoporthoz képest melyik tananyagrész okoz gondot az adott tanulónak.
A tanár azt is megnézheti, hogy a tanuló teljesítménye az egyes útvonalakhoz viszonyítva, a csoport átlagához viszonyítva hogyan teljesít. Ebből a tanár azt is láthatja, hogy az adott tanuló teljesítménye miből tevődik össze, mely útvonalak okoznak nehézséget, illetve melyeken teljesít jobban a tanuló a csoportátlaghoz képest.
Ezek a kimutatások és jelentések nagy segítséget jelenthetnek a tanároknak akkor is, amikor a személyes órákhoz klaszterekbe sorolják a tanulókat, hiszen a tananyag mely részei okoznak nekik nehézséget.