A tananyagfejlesztés célja
A tananyagfejlesztés alapvető célja a középiskolai Országos Értékelő Vizsgára történő hatékony felkészülés elősegítése, különös tekintettel a tanulók matematikai ismereteinek elmélyítésére és rendszerezésére, valamint az elvárt kompetenciák fejlesztésére. A tananyag a 8. évfolyam végén elvárt matematikai tudásszintet veszi alapul, különös hangsúlyt fektetve a tanulók analitikus gondolkodására, problémamegoldó készségeire, illetve a matematikai és digitális kompetenciák erősítésére.
A tananyag elméleti és gyakorlati elemeket egyaránt tartalmaz, hat fő témakörben kerültek kidolgozásra a tanulói fejlődést támogató tartalmak. Az egyes modulok tematikája olyan differenciált, fokozatosan nehezedő feladatstruktúrára épül, amely lehetővé teszi a tanulók egyéni haladását és a képességfelmérő vizsgakövetelményekhez való sikeres alkalmazkodást.
Témakörök
- Halmazok
- Oszthatóság
- Aránypárok és tulajdonságai
- Számok törtrésze
- Igaz-hamis állítások
- Ponthalmazok és szakaszok a síkban
A tartalomfejlesztés eredménye
- 6 matematika témakör
- 5 lineáris útvonal – elméleti ismeretek: öt témakör esetén kidolgozásra került egy-egy szöveges elméleti bevezető, amely az adott témakörhöz szükséges tudástárat tartalmazza, mint alapfogalmak, képletek, kulcscszavak stb. Az igaz-hamis kérdések témaköre egy átfogó témakör, melynek feladatai lefedik az 5–8. osztályos tananyag jelentős részét, ezért e témakör esetén elméleti tananyagrész készítését a szerkesztők nem találták indokoltnak.
- 6 adaptív útvonal: többórányi adaptív, különböző nehézségű szintű feladatokból álló matematika tartalom segítőfeladatokkal, szöveges és videós magyarázatokkal
- 43 lineáris tanegység
- A teljes tananyag összesen 236 szuperunitot, 505 adaptív egyéni feladatot, összesen 548 tanegységet tartalmaz.
A digitális tartalmak elérési útja a következő: Tanári felület – Tanulási útvonalak – EDUBOT RO DEMO
Modulok – tanulási útvonalak
A 6 témakör 6 lineáris elméleti + 6 adaptív gyakorlati útvonalba/modulba van rendezve az oktatási felületen.