Ugrás a tartalomra

Módszertani javaslatok a tanulási tevékenységhez

A digitális tanterv 12 témakörét ajánlott egymás után, rendszeres időközönként, például hetente tanítani. Ha minden héten egy új tananyagot dolgoznak fel, akkor a teljes tanulási tevékenység 12 hét alatt befejeződik. Ügyelni kell arra, hogy a különböző témák között ne legyen jelentős átfedés, és hogy az új témával való munka akkor kezdődjön, amikor az előző téma befejeződött.


A témák feldolgozásának módja: lineáris és adaptív tartalom

Minden téma lineáris és adaptív útvonalként kerül bemutatásra. A lineáris utakat elméletként, míg az adaptívakat gyakorlatként/gyakorlatként jelöljük.
Ajánlatos a vonalvezetéssel kezdeni, amely tartalmazza azokat az elméleti tudáselemeket (pl. alapfogalmak, képletek), amelyekkel a tanulónak rendelkeznie kell az adott témához. Ezt követően ajánlott a különböző nehézségi szintű szuperegységekből álló, támogató feladatokkal és magyarázatokkal ellátott, az egyszerűbb feladatoktól az összetettebbek felé haladó adaptív útvonallal folytatni.


Bevezető útvonal

Az oktatási platformon való tanulást mindenképpen ajánlott az Útmutatóval kezdeni, amely lehetővé teszi, hogy a tanulók megismerkedjenek a felülettel, az azon való navigálással és a különböző játékmotorokkal, mivel az útmutató tartalmazza az összes, a játékmotorokkal létrehozott feladattípust.

 

Teljesítményjavulás mérése: bemenet - kimenet teszt

Ha a felvételi vizsgára készülve a teljes digitális matematika tananyagot, mind a 12 témakört szeretnénk feldolgozni, akkor érdemes a tanulási tevékenység megkezdése előtt bemeneti teszt formájában, a tanulási tevékenység végén pedig kimeneti teszt formájában felmérni a tanulók teljesítményszintjét.

Meg kell vizsgálni a tanulók teljesítményét.

 

Kimenetek: a tanulási tevékenységek nyomon követése

A tanulási létrák alapján különböző szintű klaszterek létrehozását javasolja. A tanulási folyamat eredményei az Eredmények részben találhatók. Az eredmények grafikus formátumban állnak rendelkezésre, vagy Excel formátumban letölthetők. Többek között olyan alapadatok kerülnek rögzítésre, mint a tanulók egyéni tanulási ideje, a követett tanulási útvonal, az elért eredmények százalékos aránya, az egyéni eredmények viszonya a csoportátlaghoz stb.

 

Klaszterek létrehozása - online kiscsoportos konzultáció

Az egyes témakörökben elért eredmények alapján ajánlott a tanulókkal egyéni teljesítménycsoportokban dolgozni és fejleszteni. Az azonos kiscsoportba tartozó tanulók hasonló tudásszinttel és képességszerkezettel rendelkeznek, és hasonló nehézségekkel szembesülnek.
A csoportokat a beszámolási adatok alapján hozzuk létre, ügyelve arra, hogy minél kisebb létszámú csoportokat hozzunk létre, a fejlesztésre ajánlott maximálisan 15 csoportot.

 

A digitális tananyagok elérhetősége

A digitális tananyagok regisztrációmentesen hozzáférhetőek az alábbi linkekken a GuestLogin/Vendég belépő segítségével: