A lineáris tanulási útvonalak tanulási egységekből és modellekből állnak.
A lineáris vagy gyakorló útvonal létrehozása nem különbözik a teszt létrehozásának folyamatától, ezért kérjük, olvassa el a vonatkozó szakaszokat. De hogy megemlítsük, a következő lépéseket kell elvégeznie:
- Tanár regisztrálása a rendszerben - erről már korábban olvashattál. Ha többet szeretne megtudni erről, kattintson erre a linkre: https://www.edubot.hu/hu/classyedu-felhasznaloi-kezikonyv-tanaroknak/felhasznalok
- Csoport létrehozása
- Minimum egy jogosultsági csoport létrehozása
- Külső felhasználók vagy már meglévő felhasználók meghívása
- Megnyitás: Tanároknak/tanulóegységek oldal
- Feladatok, tanulási egységek létrehozása
- Tanulási útvonalak létrehozása
- A részletek beállítása
- Megosztás a csoporttal
A feladatsort ugyanúgy kell megtervezni, mint a teszt esetében. Ügyelni kell az útvonal helyes felépítésére: a könnyebb feladatoktól a nehezebbek felé haladva.
Emlékezzünk arra, hogy mi a célunk a lineáris útvonal megtervezésekor:
- egy új ismeretanyag megismertetése a tanulókkal és elsajátítása különböző típusú és nehézségi szintű feladatokon keresztül.
- minden tanuló ugyanazon a feladatsoron megy keresztül.
A lineáris tanulási útvonal hasonlít leginkább az iskolai oktatás folyamatához.
Mi az előnye a lineáris tanulási útvonalnak?
Az adaptívval szembeni előnye éppen az, ami gyakran a hátránya is: a tanár előre látja és pontosan ellenőrizni tudja, hogy milyen feladatokkal találkoznak a tanulók. Minden diák minden feladattal találkozik, nincs lehetőség arra, hogy bizonyos feladatokat kihagyjanak.