Ugrás a tartalomra

Lineáris tanulási útvonalak

A lineáris tanulási útvonalak tanulási egységekből és modellekből állnak.

A lineáris vagy gyakorló útvonal létrehozása nem különbözik a teszt létrehozásának folyamatától, ezért kérjük, olvassa el a vonatkozó szakaszokat. De hogy megemlítsük, a következő lépéseket kell elvégeznie:

  1. Tanár regisztrálása a rendszerben - erről már korábban olvashattál. Ha többet szeretne megtudni erről, kattintson erre a linkre: https://www.edubot.hu/hu/classyedu-felhasznaloi-kezikonyv-tanaroknak/felhasznalok
  2. Csoport létrehozása
  3. Minimum egy jogosultsági csoport létrehozása
  4. Külső felhasználók vagy már meglévő felhasználók meghívása
  5. Megnyitás: Tanároknak/tanulóegységek oldal
  6. Feladatok, tanulási egységek létrehozása
  7. Tanulási útvonalak létrehozása
  8. A részletek beállítása
  9. Megosztás a csoporttal

A feladatsort ugyanúgy kell megtervezni, mint a teszt esetében. Ügyelni kell az útvonal helyes felépítésére: a könnyebb feladatoktól a nehezebbek felé haladva.

Emlékezzünk arra, hogy mi a célunk a lineáris útvonal megtervezésekor:

  • egy új ismeretanyag megismertetése a tanulókkal és elsajátítása különböző típusú és nehézségi szintű feladatokon keresztül.
  • minden tanuló ugyanazon a feladatsoron megy keresztül.

A lineáris tanulási útvonal hasonlít leginkább az iskolai oktatás folyamatához.


Mi az előnye a lineáris tanulási útvonalnak?

Az adaptívval szembeni előnye éppen az, ami gyakran a hátránya is: a tanár előre látja és pontosan ellenőrizni tudja, hogy milyen feladatokkal találkoznak a tanulók. Minden diák minden feladattal találkozik, nincs lehetőség arra, hogy bizonyos feladatokat kihagyjanak.