Ugrás a tartalomra

Tartalomfejlesztés Lengyelországban

Lengyel EDUBOT "vizsga nyolcadik osztály számára"

Bevezetés

A "Vizsga nyolcadikosoknak" című tantárgy az általános iskola hetedik és nyolcadik osztályos tanulóinak szól. A nyolcadik osztályos tanulóknak az általános iskola végén kell vizsgát tenniük. A tanfolyam széles körben elérhető, ingyenes és a kereskedelmi anyagok alternatívája. Lehetővé teszi, hogy a diákok az iskolában és otthon is átismételjék az anyagot, megértsék a problémás kérdéseket, és így javítsák eredményeiket a matematika tanulásában, és jobban felkészüljenek az érettségi vizsgára. A tanfolyam formája a matematikatanulást a virtuális világba helyezi át, ami lehetővé teszi, hogy a tanfolyamot bárhol és bármikor használhassa. A tanfolyam elméletet tartalmaz példákkal és tesztfeladatokkal, és 10 részből áll, amelyek a következő témaköröket és órákat fedik le:


A tanfolyamot a tanárok csapata készítette:

  • Angelika Kamecka
  • Michał Bobrowski
  • Mateusz Redlin

 

A tanfolyam a következőkből áll:

  • 275 feladat: ebből 155 feladat az adaptív részből és 120 feladat a lineáris részből. Az adaptációs rész minden egyes feladatához tartozik egy videó a teljes megoldással, egy teljes feladatleírás és egy útmutató tipp. (azaz 155 feladatunk van, 155 videó + pdf a megoldásokkal + 155 pdf a tippekkel)
  • 68 videó az elmélet magyarázatával a létrehozott vázlat alapján.
  • a tanfolyam tartalmaz egy 20 feladatból álló ellenőrző tesztet (ez nem szerepel a 275 feladatban)
  • információk a tanár számára pdf formátumban
  • információ a tanuló számára a platform használatára vonatkozó útmutató formájában a platformon megvalósított tanösvény formájában.

Összefoglalva, a kurzus 3 - 155 + 68 + 120 = 653 független egységből áll. (A megoldásokat tartalmazó videókat és a leírást tartalmazó pdf-eket 1 elemnek számolva, nem 2 elemnek).
A tanfolyam a következő témaköröket öleli fel:

  • A számok tulajdonságai (3. lecke)
  • Potenciálok racionális bázisokkal (2h lecke)
  • Gyökvonások (2h lecke)
  • Percensek (2h lecke)
  • Algebrai kifejezések és egyenletek (3. lecke)
  • Szavas feladatok, beleértve a százalékos és arányos osztást (3h)
  • Planimetria (4. lecke)
  • Sztereometria (3. lecke
  • Bevezetés a kombinatorikába és a valószínűségelméletbe (2h)
  • A matematika alkalmazásai, beleértve a grafikonok olvasását és a leíró statisztika elemeit (6h).


TANULMÁNY SZERKEZETE:

A tanfolyam minden szakasza két részre oszlik:

  • Az első rész elméleti magyarázatokat tartalmaz a témára jellemző egyszerű feladatokkal együtt. Ez a rész lineárisan van felépítve, ami azt jelenti, hogy minden tanulónak sorban végig kell mennie a tanulási útvonal minden egyes elemén
  • A második rész legalább 14 különböző nehézségi szintű feladatból áll, amelyek az elméleti rész témáinak és példáinak megértését igénylik. Az ebben a részben található feladatok egy része analóg az első rész feladataihoz, ami ráadásul támogatja a tanulókat, különösen azokat, akik több feladat megoldását igénylik, több példára van szükségük a tárgyalt téma megértéséhez és elsajátításához, a feladatok önálló megoldásához. A második rész feladatainak egy része az előző évek vizsgáiból származó feladatok, ami további értéket jelent a tanulók számára. A második részben a feladatok adaptív pályákba vannak rendezve. A tanuló megkapja az adaptív pálya első feladatát, és megpróbálja megoldani. Ha a tanuló helyesen oldja meg a feladatot, automatikusan magasabb szintre kerül, ahol nehezebb feladatokat kap megoldásra. Ha a tanuló az ösvény első feladatát rosszul oldja meg, automatikusan egy alacsonyabb szintre kerül, ahol további tippeket kap pdf, videó, segítő kérdések formájában, és megoldja a következő, alacsonyabb szintű feladatot. Újabb sikertelenség után a rendszer által kínált következő segítséget és a tanárok által biztosított online konzultációkat vehetik igénybe. Ha azonban a kiegészítő magyarázatoknak köszönhetően sikerül ezen a szinten helyesen megoldaniuk a feladatot, akkor magasabb szintre léphetnek.


Adaptív feladatkezelési algoritmus:

Tartalomfejlesztés Lengyelországban

 

 

 

Vizsgakövetelmények és tananyagrészek.


Az alábbi táblázat a VII. és VIII. évfolyamon tanított tartalmakat mutatja be, valamint az azokban tárgyalt témák megfelelő tantárgyi fejezetekhez való hozzárendelését.

Hatalmak with rational alapok

Section 2

Elemek

Section 3

Az algebrai kifejezések a egy és több változó

egyváltozóval

 

Section 5

Transforming algebraic kifejezések. Algebrai összegek és műveletek on tchem

Section 5

százalékos kalkulációk

Section 4

Egyenletek azzal egyismeretlen

Section 5

egyszerű arányosság

Section 5

Section 6

Tulajdonságok az geometriai figurák on a sík

Section 7

Polygonok

Section 7

Sorszám sor. Koordináta rendszer on a sík

Section 7

Térbeli geometria

Section 8

Bevezetés az kombinatorikába és valószínűség elmélet

Section 9

Reading data és elemek az leíró statisztikák

.

Section 10

 


Az elméleti útvonalak:
Az elméleti utaknak ugyanazok a nevei, mint a matematikai részeknek, például bevezetés a gyökökbe, bevezetés a százalékokba. Az adott szakasz tanulását ajánlott lineáris ösvényekkel kezdeni.


Adaptív útvonalak
Az adaptív pályák elnevezése a séma szerint gyökök gyakorlatok, százalékos feladatok.


Tananyag
Mielőtt elkezdenénk a tananyagrészek feldolgozását, ajánlott megismerni a tanulóknak az oktatóanyagot, amely a tananyagban megjelenő feladattípusok bemutatását tartalmazza.


Az oktatóanyag elindításához kattintson a "Csoportok böngészése" gombra, majd kattintson a webes alkalmazás elindításához.

Tartalomfejlesztés Lengyelországban

 

Ezután meg kell keresni és ki kell választani a tutorial című elérési utat. Kérjük, vegye figyelembe a lengyel zászló beállítását.

Tartalomfejlesztés Lengyelországban


A többi, kiválasztott tananyagot tartalmazó oktatási útvonal hasonló módon indul el.


A szakaszok elvégzésének ajánlott sorrendje:

  • A számok tulajdonságai
  • Potenciálok racionális bázisokkal
  • Gyökerek
  • Százalékok
  • Algebrai kifejezések és egyenletek
  • Szöveges feladatok, beleértve a százalékos és arányos osztást
  • Planimetria
  • Sztereometria
  • Elvezetés a kombinatorikába és a valószínűségelméletbe
  • A matematika alkalmazása, beleértve a grafikonok olvasását és a leíró statisztika elemeit

 

A második adaptív rész feladattípusai:

  • Tesztfeladatok
  • igaz/hamis feladatok
  • Feladatok hiánypótlással
  • Önellenőrzést igénylő feladatok
  • Egyezés-azonos feladatok
  • Az elemek megfelelő területekhez való hozzárendelését igénylő feladatok

 

A feladatok jelentős része nyitott feladat, hiánypótlással. Abban az esetben, ha a kiegészítés tört vagy irracionális szám, a választ a feladathoz tartozó információkban minden alkalommal megadott séma szerint kell kódolni. A legtöbb esetben a törtekből álló válaszokat helytelen törtek formájában kell felírni, ahol a kódolás helytelen törtek formájában történik, ahol a 3 4 "3/4"-ként, a 11 5 pedig "11/5"-ként van kódolva. A gyökkel rendelkező válaszokat a következőképpen kell kódolni: 3 √ 5 mint "3p5", és 7√ 2 mint "7p2". Ne feledje, hogy a gyök előtti tényezőt lehetőség szerint maximálisan ki kell vonni. Nehézségek esetén ajánlatos elmagyarázni a kódolási szabályokat a tanulóknak.