Egy teszt vagy tanulási egység létrehozásához elengedhetetlen, hogy elvégezzük azokat a lépéseket, amelyek más tartalmak létrehozásához is hozzátartoznak.
Ezek a következők:
- Tanár regisztráció a rendszerben - erről már korábban olvashattál. Ha többet szeretne megtudni erről, kattintson erre a linkre: https://www.edubot.hu/hu/classyedu-felhasznaloi-kezikonyv-tanaroknak/felhasznalok
- Csoport létrehozása
- Minimum egy jogosultsági csoport létrehozása
- Külső felhasználók vagy már meglévő felhasználók meghívása
- Megnyitás: Tanároknak/tanulóegységek oldal
- Feladatok, tanulási egységek létrehozása
- Tanulási útvonalak létrehozása
- A részletek beállítása
- Megosztás a csoporttal
Előtte már írtunk ezekről a lépésekről.
Először a teszthez vagy a tanulási egységhez készítjük elő a feladatokat.
Bármilyen sorrendben elkészíthetjük őket, a feladatok sorrendjéről később döntünk, miután minden feladatunk elkészült.
Fontos, hogy a feladattal elérendő vagy mérendő célnak megfelelő feladatmotort válasszunk.
Sajnos egyes feladatmotorok jellegükből adódóan nem alkalmasak az összes készség és képesség, vagy legalábbis az általunk mérni vagy tanulni, gyakorolni kívánt készségek és képességek mérésére és elsajátítására. Ebben az esetben más feladatmotor után kell néznünk, vagy más feladatot kell keresnünk.
Figyelem!
A feladat (teszt) elkészítésekor adj minden feladatnak megfelelő időkeretet. Az eredeti alapértelmezett időkeret a felületen 3 perc.
Mitől jó a feladat?
- A feladat utasításai mindig legyenek egyértelműek, hogy a tanuló pontosan értse, mit kell tennie, hiszen a felület használatakor nem mindig tudja megkérdezni a tanártól.
- Új feladat készítésekor vagy módosításakor érdemes az "előnézet" gombbal megnézni, hogy valóban úgy néz-e ki a feladat, ahogyan azt elterveztük. Az "előnézet" gomb használatakor úgy látjuk a feladatot, ahogyan a tanulók látják a felület használata közben.
Mihelyt létrehoztunk egy feladatot, kategorizálhatjuk őket modulokba az Asztalunkon. Egy feladatot akár több modulba is beilleszthetünk.
Tehát a feladatokat modulokká, majd a modulokat útvonalakká alakítjuk.
A modulokon belül blokkokat hozhatunk létre, és egy modul tetszőleges számú blokkból áll.
Ezeken a blokkokon belül is beállíthatjuk a nehézségi szinteket.
Erre különösen az adaptív útvonalak esetében van szükség, hiszen ott a tanulók egyedi útvonalakat követnek. Lineáris útvonal esetén nincs szükség a szintek beállítására, mivel ott minden tanuló ugyanazon az útvonalon fog végigmenni.
Hogyan néz ez ki a gyakorlatban?
Elkészítünk egy modult a megfelelő mappában, létrehozunk egy blokkot a modulon belül, és ide tudjuk húzni a feladatokat.
A feladatok abban a sorrendben fognak megjelenni, ahogyan a blokkba helyeztük őket, de a sorrendet szabadon megváltoztathatjuk.