- Flexibilitás:
Az online elemek lehetővé teszik a tanulók számára, hogy saját tempójukban haladjanak és rugalmasan kezelhessék időbeosztásukat. - Személyre szabott tanulás:
Az online platformok gyakran lehetővé teszik a tanulók számára, hogy saját tempójukban dolgozzanak, és a tanulási élményt saját igényeikhez igazítsák. Emellett a tanulók könnyen visszatérhetnek az anyaghoz, és szükség esetén megismételhetik azt. - Növeltebb hozzáférhetőség:
Az online elemek lehetővé teszik, hogy a diákok bármikor hozzáférjenek az oktatási anyagokhoz, így azok is részt vehetnek a tanulásban, akik fizikailag távol vannak az oktatási intézményektől. - Interaktív tanulás:
Az online eszközök, mint például a videók, pdf fájlok és a tanulást támogató tananyagok egyéb kreatív formái interaktívabbá tehetik a tanulást, így a diákok különböző módokon sajátíthatják el az új ismereteket. - Elősített tanár-diák interakció:
Az online platformok gyakran lehetőséget nyújtanak arra, hogy a tanárok könnyebben nyomon követhessék a diákok fejlődését és visszajelzést adhassanak. A személyes találkozások során az élőbeszéd és a közvetlen visszajelzés lehetőséget biztosít a mélyebb megértésre. - A tanulók igényeik szerinti megkülönböztetése:
A tanár különbséget tehet a diákok között a teljesítmény és a tanulási szükségletek alapján, és ez alapján klaszterekbe sorolhatja őket, reagálva arra a tényleges szükségletre, amelyre az egyes diákoknak szükségük van a tananyag elsajátításához. - Az idő hatékony felhasználása:
A tanítási idő hatékonyabban kihasználható, hiszen az elméleti ismeretek elsajátítása online anyagok segítségével előre elvégezhető, így a személyes órákon jobban tudnak a gyakorlati alkalmazásra és a problémamegoldásra koncentrálni. - A motiváció és az elkötelezettség növelése:
Az online tanulási formák gyakran motiválóbbak lehetnek a diákok számára, mivel változatos és interaktív anyagokat kínálnak, és a diákok gyakran a saját tempójukban haladhatnak, ami növelheti a tanulási élményt, és mint az elkötelezettséget is. - Költséghatékonyság:
A vegyes tanulás csökkentheti a helyszíni tanfolyamokkal kapcsolatos költségeket. Az online anyagokhoz való hozzáférés lehetővé teszi, hogy a diákok kevesebb időt töltsenek az osztályteremben, vagy költsenek pénzt korrepetálásra.
A vegyes tanulási módszer kiváló lehetőségeket biztosít mind a tanárok, mind a diákok számára.
Lehetővé teszi a tanárok számára, hogy felmérjék a diákok tudását, és olyan feladatsort állítsanak össze, amely a legjobban megfelel az elérni kívánt célnak.
A tanár emellett nyomon követheti a diákok előrehaladását, és könnyen megállapíthatja, hogy mi okozza a diák elakadását. Így az online rész során azonosítani lehet azokat a hiányosságokat, amelyeket a személyes rész során ki lehet küszöbölni.
A kevert tanulás módszertanán alapuló EDUBOT felület hasznos a diákok számára, mert egyéni igényeiknek és fejlődési ritmusuknak megfelelően haladhatnak a tananyag elsajátításával. Azok a diákok, akik hamarabb megértik az adott feladatot, nem unatkoznak, míg a többiek gyakorolják a tananyagot, hanem a saját tempójukban haladhatnak. Azok a tanulók, akiknek több időre van szükségük a tananyag elsajátításához, támogató feladatokon, segédanyagokon keresztül gyakorolhatnak. A szemtől-szembeni Blended learning gyakorlatilag a klasszikus oktatási módszertan és az online módszertan kombinációja.