Hogyan dönthetem el, hogy lineáris tanulási útvonalat vagy adaptív tanulási útvonalat hozzak létre vagy alkalmazzak?
Amikor eldöntjük, hogy milyen tartalmat fejlesszünk az EDUBOT felületén, fontos, hogy olyan tartalmat válasszunk, ami megfelel a célunknak.
Az alábbi táblázat a lineáris tanulási útvonal és az adaptív tanulási útvonal összehasonlítását tartalmazza. A táblázat a lineáris és az adaptív útvonalak főbb jellemzőit tartalmazza.
LINEAR TANULÁSI UTAK | ADAPTÍV TANULÁSI UTAK | |
Mikor használjuk? | A tananyag egy új, ismeretlen részének bemutatása és megismertetése. Teszt készítése. |
A tananyag elmélyítése, gyakorlás, a hiányosságok feltárása és pótlása. |
A cél | Tudásfelmérés - teszt formájában, ismeretek átadása, ismeretlen, új tananyag bevezetése | .
A tudás elmélyítése és begyakorlása, hiányosságok és elakadások feltárása, |
Hogyan? | Minden tanulónak ugyanazt a feladatsort, egységet kell végigjárnia. | A tanulók a tanulási útvonalon belül különböző, egyénre szabott útvonalakat követnek. |
Miből áll a tanulási útvonal? | Egységek (feladatok) | Szupernuitok (alapfeladat, támogató feladat, támogató tananyag- pdf/video) |
Ez a karakter | Legkevésbé összetett tanulási útvonal. | Ez egy komplex tanulási útvonal. |
Mi áll a fókuszban? | A tananyag. | A tanuló, az individuum. |
Az eredmények alapján klasztereket hozhatunk létre. |
Melyek a klaszterek?
A klaszterek olyan tanulócsoportok, amelyek az azonos teljesítményű tanulókat azonos klaszterekbe sorolják, hogy a tanár a jövőben a tanulókkal a számukra legmegfelelőbb módon tudjon foglalkozni.
A klaszterbe sorolás az adaptív tanulási útvonalak eredményein alapul.
Ennek alapján a hasonló nehézségekkel küzdő tanulókat ugyanabba a klaszterbe sorolhatjuk, és igényeiknek megfelelően támogathatjuk őket a tanulási folyamatban, akár egy személyes korrepetálás során is.