Pri vytváraní adaptívnej trasy musíme venovať vážnu pozornosť nielen úrovniam obtiažnosti, ale aj jej zostaveniu. Ako sme spomenuli v úvode, adaptívna trasa je zostavená z nadjednotiek, čo znamená, že okrem základnej alebo hlavnej úlohy môže obsahovať pomocné úlohy a rôzne vysvetľujúce úlohy. V dôsledku toho je vzhľadom na svoju povahu aj jej zostavenie komplikovanejšie ako zostavenie lineárnej trasy.
Ako už bolo spomenuté v úvode, rozhranie EDUBOT je založené na metodike zmiešaného učenia, vďaka tomu a uplatniteľnosti adaptívnych trás je ideálne, na spracovanie rozsiahlejších študijných materiálov, prípravu na väčšiu skúšku alebo záverečnú skúšku.
Podívajme sa, ako vyzerá adaptívna vzdelávacia trasa v praxi prostredníctvom existujúceho príkladu:
8. Internet
1. Hálózatok és internet
Úroveň náročnosti 1
Sieť 8.1.1.0 Hálózatok és internet, átviteli médium |
Kérdezz - felelek: 1. Főfeladat a hálózatról és az internetről |
|
Sieť 8.1.1.1a Mi az internet? |
Hal a vízben: Az internet fogalma. |
|
Sieť 8.1.1.1b Átviteli médiumok | Halmazok: Az átviteli médiumok besorolása. | |
Sieť 8.1.1.1c Area Network |
Tilos az Á: Különböző foldrajzi kiterjedésű hálózatok megismertetése. | |
Sieť 8.1.1.1d Az internetezés alapvető eszközei |
Tilos az Á: Az internetezés alapvető eszközei. | |
Sieť 8.1.1.2 Az internet - PDF |
PDF: Az internet - összefoglaló pdf | |
Sieť 8.1.2.0 Az internet jellemzői |
Buborékszörny: Az internet főbb jellemzői. |
|
Sieť 8.1.2.2 Az internet jellemzői -PDF |
PDF: Az internet főbb jellemzői. |
Úroveň náročnosti 0
Sieť 8.2.1.0 Az internet alapvető elemei |
Halmazok: Az internethez szükséges elemek felismerése. | |
Sieť 8.2.1.1 Az internet alapvető elemei - segédfeladat |
Akasztófa: |
|
Sieť 8.2.1.2 Az internet alapvető elemei - PDF | PDF: Tájékoztató az internet alapvető elemeiről. | |
Sieť 8.2.2.0 Fizikai eszközök |
Kérdezz - felelek: Internetes fizikai eszközök felismerése definíció alapján. | |
Net 8.2.2.1 Fizikai eszközök - segésdfeladat | Akasztófa: Internetes fizikai eszközök felismerése definíció alapján - segédfeladat. | |
Net 8.2.2.2 Az internet alapvető fyzikai eszközei - PDF | PDF: Tájékoztató az internet alapvető fizikai eszközeiről. |
Úroveň náročnosti 0
Sieť 8.3.1.0 Az internet kapcsolat típusai |
Kérdezz -felelek: Az internet kapcsolat típusai | |
Sieť 8.3.1.1 Az internet kapcsolat típusai - segédfeladat |
Tilos az Á: Kérdések a 2D grafikáról. |
|
Sieť 8.3.1.2 Az internet kapcsolat típusai - PDF | PDF: Tájékoztató az internet típusairól. | |
Sieť 8.3.2.0 Az internet sebesség. | Kérdezz - felelek: Az internet sebesség. | |
Sieť 8.3.2.1 Internet sebesség - segítő feladat | Tilos az Á: Az internet sebesség mértékegységéről méréséről és felhasználásáról ad tájékoztatást. | |
Sieť 8.3.2.2 Internet sebesség-PDF | PDF: Internet sebesség - PDF. |
Pozornosť!
Pri vytváraní úrovní obtiažnosti dbajte na to, aby prvá (a niekedy aj druhá) úroveň obtiažnosti obsahovala ľahšie úlohy, ktoré dokážu vyriešiť všetci žiaci, čím sa vyhnete tomu, že žiak utrpí neúspech hneď na začiatku adaptačnej cesty.
Čím sa líšia adaptívne učebné cesty od lineárnych učebných ciest?
Ako sme už spomínali, lineárne učebné cesty sa budujú z modulov, ktoré sa budujú z jednotiek.
Nadjednotky
Adaptívna učebná jednotka sa skladá zo superjednotiek.
Superjednotka sa od jednotky líši tým, že okrem základnej úlohy obsahuje aj pomocnú úlohu a/alebo podporný učebný materiál a vysvetlenia, takže ide o komplexné typy učebných jednotiek. Ak má žiak ťažkosti úspešne dokončiť jednotku, tieto pomocné úlohy. Predpokladom pre superjednotku je, že pomocné jednotky sú už v systéme vytvorené ako bežné učebné jednotky.
Ak sa chcete dozvedieť, ako vytvoriť nadradenú jednotku, pozrite si: https://www.edubot.hu/classyedu-user-manual-teachers/learning-units/superunits