When creating an adaptive route, not only the difficulty levels, but the route we must also pay serious attention to its assembly. As mentioned in the introduction, the adaptive route is built from superunits, which means that in addition to the basic or main task, it may contain helper tasks and various explanatory tasks. As a result due to its nature, it is also more complicated to assemble than the linear route.
As already mentioned in the introduction, the EDUBOT interface is based on the blended learning methodology, thanks to this and the applicability of adaptive routes, it is ideal, for processing larger study materials, preparing for a bigger exam or final exam.
Let’s see how an adaptive learning route looks like in practice via an existing example:
8. Internet
1. Hálózatok és internet
Difficulty level 1
Net 8.1.1.0 Hálózatok és internet, átviteli médium |
Kérdezz – felelek: 1. Főfeladat a hálózatról és az internetről |
|
Net 8.1.1.1a Mi az internet? |
Hal a vízben: Az internet fogalma. |
|
Net 8.1.1.1b Átviteli médiumok | Halmazok: Az átviteli médiumok besorolása. | |
Net 8.1.1.1c Area Network |
Tilos az Á: Különböző foldrajzi kiterjedésű hálózatok megismertetése. | |
Net 8.1.1.1d Az internetezés alapvető eszközei |
Tilos az Á: Az internetezés alapvető eszközei. | |
Net 8.1.1.2 Az internet - PDF |
PDF: Az internet - összefoglaló pdf | |
Net 8.1.2.0 Az internet jellemzői |
Buborékszörny: Az internet főbb jellemzői. |
|
Net 8.1.2.2 Az internet jellemzői -PDF |
PDF: Az internet főbb jellemzői. |
Difficulty level 0
Net 8.2.1.0 Az internet alapvető elemei |
Halmazok: Az internethez szükséges elemek felismerése. | |
Net 8.2.1.1 Az internet alapvető elemei - segédfeladat |
Akasztófa: |
|
Net 8.2.1.2 Az internet alapvető elemei - PDF | PDF: Tájékoztató az internet alapvető elemeiről. | |
Net 8.2.2.0 Fizikai eszközök |
Kérdezz - felelek: Internetes fizikai eszközök felismerése definíció alapján. | |
Net 8.2.2.1 Fizikai eszközök - segésdfeladat | Akasztófa: Internetes fizikai eszközök felismerése definíció alapján - segédfeladat. | |
Net 8.2.2.2 Az internet alapvető fizikai eszközei - PDF | PDF: Tájékoztató az internet alapvető fizikai eszközeiről. |
Difficulty level 0
Net 8.3.1.0 Az internet kapcsolat típusai |
Kérdezz -felelek: Az internet kapcsolat típusai | |
Net 8.3.1.1 Az internet kapcsolat típusai - segédfeladat |
Tilos az Á: Kérdések a 2D grafikáról. |
|
Net 8.3.1.2 Az internet kapcsolat típusai - PDF | PDF: Tájékoztató az internet típusairól. | |
Net 8.3.2.0 Az internet sebesség. | Kérdezz – felelek: Az internet sebesség. | |
Net 8.3.2.1 Internet sebesség - segítő feladat | Tilos az Á: Az internet sebesség mértékegységéről méréséről és felhasználásáról ad tájékoztatást. | |
Net 8.3.2.2 Internet sebesség-PDF | PDF: Internet sebesség - PDF. |
PAY ATTENTION!
When creating the difficulty levels, pay attention to the fact that the first (and sometimes the second as well) difficulty level should contain easier tasks that all students can solve, avoiding that the student suffers from failure at the very beginning of the adaptive route.
What makes the adaptive learning routes different from the linear learning routes?
As we have mentioned it previously, linear learning routes bulid up from moduls which build up from units.
Superunits
The adaptive learning unit consists of superunits.
The superunit differs from the unit in that, in addition to the basic task, it also contains a helping task and/or supporting learning material, and explanations, so they are complex learning unit types. If the student has difficulties to successfully complete the unit these supporting task. A prequisite for a superunit is that the helping units are already created in the system as regular learning units.
To learn how to create a superunit, please see: https://www.edubot.hu/classyedu-user-manual-teachers/learning-units/superunits