Skip to main content

Difficulty level

When creating an adaptive route, not only the difficulty levels, but the route we must also pay serious attention to its assembly. As mentioned in the introduction, the adaptive route is built from superunits, which means that in addition to the basic or main task, it may contain helper tasks and various explanatory tasks. As a result due to its nature, it is also more complicated to assemble than the linear route.

As already mentioned in the introduction, the EDUBOT interface is based on the blended learning methodology, thanks to this and the applicability of adaptive routes, it is ideal, for processing larger study materials, preparing for a bigger exam or final exam.

 

Let’s see how an adaptive learning route looks like in practice via an existing example:

 

8. Internet
1. Hálózatok és internet

Difficulty level 1

Net 8.1.1.0
Hálózatok és internet, átviteli médium
Adaptive learning route Kérdezz – felelek:
1. Főfeladat a hálózatról és az internetről
Net 8.1.1.1a
Mi az internet?
Adaptive learning route

Hal a vízben: Az internet fogalma.

Net 8.1.1.1b Átviteli médiumok Adaptive learning route Halmazok: Az átviteli médiumok besorolása.
Net 8.1.1.1c
Area Network
Adaptive learning route Tilos az Á: Különböző foldrajzi kiterjedésű hálózatok megismertetése.
Net 8.1.1.1d
Az internetezés alapvető eszközei
Adaptive learning route Tilos az Á: Az internetezés alapvető eszközei.
Net 8.1.1.2
Az internet - PDF
Adaptive learning route PDF: Az internet - összefoglaló pdf
Net 8.1.2.0
Az internet jellemzői
Adaptive learning route Buborékszörny:
Az internet főbb jellemzői.
Net 8.1.2.2
Az internet jellemzői -PDF
Adaptive learning route PDF: Az internet főbb jellemzői.

 

Difficulty level 0

Net 8.2.1.0
Az internet alapvető elemei
Adaptive learning route Halmazok: Az internethez szükséges elemek felismerése.
Net 8.2.1.1
Az internet alapvető elemei - segédfeladat
Adaptive learning route

Akasztófa:
Az internet alapvető elemeit taglalja.

Net 8.2.1.2 Az internet alapvető elemei - PDF Adaptive learning route PDF: Tájékoztató az internet alapvető elemeiről.
Net 8.2.2.0
Fizikai eszközök
Adaptive learning route Kérdezz - felelek: Internetes fizikai eszközök felismerése definíció alapján.
Net 8.2.2.1 Fizikai eszközök - segésdfeladat Adaptive learning route Akasztófa: Internetes fizikai eszközök felismerése definíció alapján - segédfeladat.
Net 8.2.2.2 Az internet alapvető fizikai eszközei - PDF Adaptive learning route PDF: Tájékoztató az internet alapvető fizikai eszközeiről.

 

Difficulty level 0

Net 8.3.1.0
Az internet kapcsolat típusai
Adaptive learning route Kérdezz -felelek: Az internet kapcsolat típusai
Net 8.3.1.1
Az internet kapcsolat típusai - segédfeladat
Adaptive learning route

Tilos az Á: Kérdések a 2D grafikáról.

Net 8.3.1.2 Az internet kapcsolat típusai - PDF Adaptive learning route PDF: Tájékoztató az internet típusairól.
Net 8.3.2.0 Az internet sebesség. Adaptive learning route Kérdezz – felelek: Az internet sebesség.
Net 8.3.2.1 Internet sebesség - segítő feladat Adaptive learning route Tilos az Á: Az internet sebesség mértékegységéről méréséről és felhasználásáról ad tájékoztatást.
Net 8.3.2.2 Internet sebesség-PDF Adaptive learning route PDF:  Internet sebesség - PDF.


PAY ATTENTION!
When creating the difficulty levels, pay attention to the fact that the first (and sometimes the second as well) difficulty level should contain easier tasks that all students can solve, avoiding that the student suffers from failure at the very beginning of the adaptive route.

 

What makes the adaptive learning routes different from the linear learning routes?

As we have mentioned it previously, linear learning routes bulid up from moduls which build up from units.


Superunits

The adaptive learning unit consists of superunits.

The superunit differs from the unit in that, in addition to the basic task, it also contains a helping task and/or supporting learning material, and explanations, so they are complex learning unit types. If the student has difficulties to successfully complete the unit these supporting task. A prequisite for a superunit is that the helping units are already created in the system as regular learning units.
To learn how to create a superunit, please see: https://www.edubot.hu/classyedu-user-manual-teachers/learning-units/superunits

 

Superunits